13 April 2008

Kutu Buku

Belakangan ini saya sedang kerajingan membaca buku karangan John Stott mengenai isu-isu masa kini yang harus dihadapi oleh orang-orang kristen. Didalamnya beliau membahas mengenai apakah gereja patut terlibat dalam urusan politik? jika iya, seberapa jauhkah seharusnya kita terlibat. Bagaimanakah kita bersaksi pada dunia yang plural dan postmodern? Apakah kita memaksakan nilai-nilai kekristenan kita atau lebih baik bungkam melihat kemunduran moral disekeliling kita. Haha, anda harus menunggu saya sampai selesai membacanya. Nanti, kalau saya sudah gak/tidak tahan menyimpan apa yang saya pelajari sendiri baru deh saya blog-in. Kalo gak, saya sebenarnya males nulis/malas menulis.

Hari ini pula saya dipinjami buku oleh Vivi yang katanya "baguss bangett" . Thanks Vivi. Melihat judulnya saya saja sudah ngeri "The Holiness of God/Kekudusan Allah" by R.C. Sproul. I am just afraid that this is just going to be another book that simply tells you to be holy, forsakes sins, or even adding some "regulations" (just to make your life harder) without equally presenting the mighty power of God in changing us, the greatness of God's grace, the futility of climbing the ladder of morality ourselves, the certainty that he is working in us, and His unlimited patience. It is a no good book without fulfilling those criteria. I mean are you able to meet God's standards? Do you love your enemies? What do you feel honestly? Heehee.

Anyway, if any of you have heard about those books or have read, feel free to message me ah. We can share what we have learnt. I'll blog it once I've finished reading.

No comments: